.

.

12/27/2012

Just buy a book. Any book.

Alunperin suunnitelmissa oli ihan aikuisten oikeasti laittaa joulukoristeita esille, valoja ikkunoihin ja tehdä kodista jouluisempi. Soitella pianolla joululauluja ja muutenkin "viettää joulua". O:kin oli jopa vapaalla joulunpyhät, joten sehän vaan passasi. Mutta ei sitten.

Meikäläinen alkoi osoittamaan todellisia vilustumisen oireita sunnuntaina ja siitä se lähti, kunnon talviflunssa, joka on päällä vieläkin. Mitään ei jaksa tehdä ja mikään ei maistu. Pää on kuin pumpulilla täytetty. On niin ihan sama onko jouluaatto vai ihan vaan tavallinen maanantai, kun ei pysty eikä kykene. Teraflu:n ja C-vitamiinin turvin jatketaan..

Piristykseksi jaoimme joululahjat koruttomasti tiistai-iltana  toisillemme. Toimitimme rituaalin vuoteessamme, jonne olin kasannut tyynyjä joihin nojata ja vilttejä joihin kääriytyä. O. oli aiemmin valitellut puhelimessa että hän ei tahdo löytää minulle mitään, oli sillä hetkellä ostoksilla ja minä listasin kaikki ne asiat joista pidän ja huomasin että minun "tykkää"lista on huomattavasti pidempi kuin hänen.. Itse olin ostanut O:lle 3 vaatekappaletta, joista kaikista hän kovasti piti. En itse varsinaisesti toivonut mitään, paitsi että ehkä se uusi kirja on aina kiva saada, jotta on jotain uutta luettavaa illoiksi.




No hän löysi kirjan. Ja kävi tietenkin Body shopissa ostamassa tyypillisen lahjapaketin (that I adore) ja laukku löytyi Accessorize:sta. Laukun sisältä paljastui vielä pöllökuvioitu kolikkopussi. Tuohon pöllöön on ihan hyvä selitys, ne ovat meidän molempien mielestä söpöjä eläimiä, erityisesti kun ovat vielä poikasia. Laukun nähtyäni totesin rehellisesti että se ei olisi ollut minun ensimmäinen valinta, mutta kun sitä jonkin aikaa mallailin yhteen huivien ja takkien kanssa, niin kyllähän sekin ihan hauska on, kaikkine yksityiskohtineen.

Ja arvaa kuka ylitti jälleen lahjaostoksiin sovitun budjetin? O. tietenkin. :) Ensi vuodeksi minun pitänee skarpata ja keksiä jotakin kalliimpaa tai ainakin monimuotoisempaa kuin vain vaatteet. Mutta mitä? Mitä te annoitte miehillenne joululahjaksi?

1 kommentti: