.

.

8/14/2012

Odotin auringonnousua klo 5.35 maanantai-aamuna

Matkanteko Ankaraan alkoi maanantain vastaisena yönä. Huomautan, että en uskonut bussissa nukkumisen olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta olin väärässä. Koska yritimme päästä mahdollisimman edullisella, ostimme bussiliput lentolippujen sijaan. Halpa ei kuitenkaan vastaa laatua.

Itse nukuin kello kolmesta kello neljään ja se jäi ainoaksi koko reissun aikana. Voin kertoa, olin aika väsynyt.. Yhteensä n. 30 tunnin valveillaolon aikana (su-aamusta ma-iltapäivään), ja monta tuntia siitä kului reissaamiseen, nukuin vain 1 tunnin. Ma-Ti välisenä yönä tulikin sitten nukuttua kellon ympäri.. :)


Matkalukemista.


Matkalla Ankaraan bussi pysähtyi 2.30 yöpalatauolle. O. oli nälkäinen, minä olin kiskaissut itsetekemäni leivän ennen matkaa.





Heti tämän jälkeen meikä simahti, mutta sitten loppumatkan olinkin jälleen hereillä. Koska istuimme bussikuljettajan takana, meillä oli hyvät näkymät ajotielle ja ympäristöön. O. nukkui parinkymmenen minuutin välein ja ajoittain nousimme seisomaan, jotta saimme suoristaa jalkojamme. 6 tunnin istuminen pienessä tilassa on uskomattoman työlästä. (ei ihan hirveästi siis positiivista sanottavaa bussimatkasta, muuta kuin ilmainen teetarjoilu ja mahdollisuus katsella tv:tä istuimen edessä olevasta monitorista)

Kun Ankaraan oli enää n. puolituntia, minä olin valmiina kamera kädessä, jos vaikka jotakin mielenkiintoista näkyisi. En päässyt ihailemaan auringonnousua, mutta taivas alkoi saamaan väriä kaiken sen pimeyden jälkeen. Kuuntelin Explosions in the Sky-bändin biisiä Your hand in mine, ja nautin seuraavista maisemista.
(tuo biisi muuten sopi aamuiseen tunnelmaan kuin piste iin päälle!)






Ehjänä saavuimme perille ja sieltä sitten matka jatkui päämääräämme.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti