.

.

4/26/2012

Parhaan päivän paras lahja


Minulla oli aikoinaan kaksi lahjatoivetta, jotka molemmat ovat mielestäni hintavia hankintoja. Mutta myös pitkäikäisiä ja harrastuskäyttöön soveltuvia. Sain toisen niistä. Mutta en millään surprise!-tyylillä, vaan itse valittuna.

Kerrottakoon nyt eräs salaisuus: minä en pidä yllätyksistä. En vain pidä. Mitä tulee lahjoihin, niin ahdistaa pelkkä ajatuskin siitä, että joku on ostanut jotakin minulle, jotakin todella kallista, ja siitä on sitten pidettävä vaikka väkisin, vaikkei se olisikaan ihan sitä mitä olisi toivonut. Joten sen välttämiseksi, olenkin tehnyt omat toivomukseni lahjojen suhteen. Ja jos ei voi ostaa jotakin niistä mainitsemistani, tai ei sovi budjettiin, niin silloin on parempi jättää soveltamatta. 

O. oli tehnyt aika myyräntyön ja kunnon pohjustuksen sitä toista lahjaa varten muutaman päivän ajan ennen synttäripäivääni. Hän oli kysellyt hintoja, käynyt liikkeissä ja soitellut tuttavilleen, jotka osaisivat kertoa paremmin hinta-laatu-suhteen. O. oli suunnitellut tilanteen mielessään siitä, miten saisin tietää lahjastani. Hän vain unohti yhden asian: minä saan aina tiedot nyhdettyä häneltä, jos vain haluan. Ja sen tein. 

O. olisi ostanut minulle sen toisen lahjan. Koska YHDEN KERRAN näiden parin vuoden aikana olin maininnut sivulauseena, kohta kuolemattomaksi jäävän lausahduksen, hän oli ottanut sen kirjaimellisesti. Hän olisi ostanut minulle sellon. Sellon! Yritin puhua hänelle järkeä päähän, ja hän taas maalaili minun järkeni pilvilinnoihin. Niin kauas että olimme jo lähteneet toiselle mantereelle paatilla, olimme matkalla kohti musiikkikauppaa, kunnes aloin uudelleen järkeilemään. Ja totesin, että nyt ei taida ihan vielä olla aika sellolle. On kaikkea muuta tekemistä ja menemistä jatkuvasti ja joutuisin ottamaan alkeiskursseja ja ykstyisopettajat ovat kalliita ja minne sen edes kotona laittaisin kun ei ole yhtään tyhjää tilaa tai nurkkaa tai soppea sellaisen säilyttämiseksi....!! Huh. Joten kun sadannenviidennenkymmenennenkerran vakuutin, että ei sitä selloa nyt kuitenkaan, vaan mieluummin se kamera, jonka ihan oikeastikin halusin, niin meni sitten suunnitelmat uusiksi. Olen nyt erittäin tyytyväinen, sillä sain jotain sellaista, jota käytän lähes päivittäin. Vaikken minä olekaan mikään maailman mahtavin valokuvaaja, ikinä kursseja käynyt, niin silti pidän valokuvien ottamisesta. Toisin sanoen, viihdyn enemmän kameran takana kuin sen edessä ;)

Welcome my new love, Nikon Coolpix P90 :) May our journey be long and fruitful..






(O. totesi että se sello tulee sitten ensi vuonna uudelleen puheeksi :D  Ota nyt tuosta miehestä sitten selvää..)

p.s. se kuolematon lausahdus: "Olisipa mahtavaa osata soittaa selloa", sanoi Elisa kuunnellessaan adagioita sellon säestyksellä.

5 kommenttia:

  1. Mà olin ihan siinà uskossa, ettà sà lopulta sait silloin sen sellon, mutta eipà sitten ollutkaan niin. Kameraa minàkin haluaisin...sellaista puolijàrkkàrià nàin alkuun tai jotain muuta hyvàà, mutta helppokàyttòistà. Kunnon jàrkkàrià en vàlttis jaksais opiskella ettà osaisin sillà hyvià kuvia ottaa...en tiedà..ehkà mieli muuttuisi kun sen vauvan kàsiini saisin :D Onnea uudesta kamerasta :D

    VastaaPoista
  2. Heh, kyllähän me siitä aikoinaan juteltiin pitkään, mutta piano riittää toistaiseksi. Lisäksi luulen, että sellosta tulisi yhteinen harrastus, ei vain minun. Ehkä sellaisen vielä joskus saan, mutta toistaiseksi olen aika buenona täällä tämän kameran kanssa :)

    VastaaPoista
  3. Kamera on paljon parempi lahja. Sen voi pistää käsilaukkuun. Selloa ei voi! Hyvää syntymäpäivää vähän myöhässä.

    VastaaPoista
  4. Vautsivauu! Kamera on loistava lahja, koitas alkaa räpsiin kuvia! ;)

    Mitä kahden hengen bändiä te ootte oikein suunnitellu siellä... Piano, sello..?

    VastaaPoista
  5. Kuvia on räpsitty, mutta joitakin kuvia vielä jäljellä vanhasta kamerasta.. pitää vaan nyt kokeilla kaikkia eri asetuksia tuosta uudesta, vaatii opettelua.
    Bändiäpä hyvinkin suunnitellaan joo, no ehkä toi piano nyt riittää toistaiseksi kummallekin :) kun ei kuitenkaan riidellä siitä kumpi saa soittaa ekaks hehe :D

    VastaaPoista