.

.

6/29/2010

Tilulilulei!





























Tulevaisuuden virtuoosit vauhdissa. O. ryhtyi heti tapailemaan nuoteista, miten soitetaan Forrest Gumpin "Feather Theme", vaikka minä kröhäytin että aloitetaanko ihan perusteista.. :D Jos mies ei tunnista edes keski-C:tä, niin kannattaa varmaan käyttää hyvä aika tutustuakseen nuotteihin ja niiden ulkonäköön. Minä yritin muistella vanhoja biisejä, joita joskus osasin soittaa silmät ummessa, nyt en muistanut kuin yhden ja sen sain soittaa neljästi, koska perhe valui kotiin eri kellonaikoihin ja jokaisen järkyttyneen/hämmentyneen/epäuskoisen/huvittuneen reaktion jälkeen he tietysti halusivat tietää, kuka täällä osaa soittaa pianoa. Ja joka kerta minut istutettiin ja soitin sen saman lurituksen, minkä joskus vuonna kuokka ja suo olen oppinut. Yleisesti ottaen talossa vallitsi ihastuneisuuden tunne, piano oli jotain erilaista ja kaunista.

Tänään töissä selasin heti aamusta netistä hyviä sivuja, joista saisi kerättyä nuotteja. Yksi hyvä tulikin vastaan, josta löytyi esim. juurikin kaivattu Forrest Gumpin soundtrack, sekä joitakin hyviä 90-luvun biisejä, hyviä siinä mielessä että niiden parissa on helppoa viritellä uudelleen pianonsoiton jalo taito. Bayram astui officeen juuri kun katselin pianosta ottamiani kuvia ja näytin hänelle, minkä ostoksen menin tekemään edellisenä päivänä. Hän siinä samalla myös näki O.n soittamassa ja sanoi, että ei ole nähnyt vastaavaa näkyä turkkilaisesta miehestä. Ikinä. Se taitaa olla yhtä hämmentävä näky kuin se, että turkkilainen mies lukisi Kirjaa. Sanomalehtiä he lukevat, kahviloissa ja busseissa yms, mutta eivät ikinä Kirjaa. Perin kummallista.. mutta se selittää syyn, miksi O.n mielestä lukeminen on tylsää ja olen nähnyt hänet vain kerran lukemassa kirjaa - se tapahtui Bodrumissa, hän ei osannut kuluttaa aikaa istumalla tekemättä mitään (bence, auringonotto tuolilla lojuen ja aivotoiminnan /mobiliteetin puuttuminen ON tekemistä :) ja minulla on jossain tallessa todistusaineistoakin siitä. Tänään O. oli niin tohkeissaan pianosta että soitti minulle töihin aamupäivällä ja kertoi soittaneensa jo niin paljon oikean käden harjoituksia (joita määräsin hänen suorittavan, sillä ne ovat tärkeitä) että halusi jo alkaa oppimaan kunnon biisejä :) Ennen iltavuoroa hän taisi soitella 3-4 tuntia, toivottavasti motivaatioo riittää, sillä levelit nousevat sitä mukaa kun yksi level on masteroitu. Varsinkin jos minä olen opettamassa ;)

7 kommenttia:

  1. Hei!

    Olen taustalta seuraillut blogiasi jo pidemmän aikaa, pidän tyylistäsi kirjoittaa joten keep up the good work =)

    Mielenkiinnosta (ja uteliaisuudesta =D) olisin kiinnostunut kuulemaan, miten olette aikoinaan poikaystäväsi kanssa tavanneet? Itse olen asunut ulkomailla aika tovin (mm. Turkissa oppaana), joten ulkosuomalaisten blogit kiinnostavat aina =)

    VastaaPoista
  2. No hei ja tervetuloa vain lueskelemaan. Me tavattiin netin kautta, facebookissa muutama vuosi sitten. Tanne muutin taman vuoden alussa, joten viela totuttelemista on taman maan elamantavoissa ja -tyylissa :)

    VastaaPoista
  3. Mä oon ladannut yksittäisiä biisien nuotteja täältä: http://www.musicnotes.com/ Siitä kiva kun monessa biisissä pystyy valitsemaan sävellajin niin saa sitten nuotin valmiiksi transponoituna sopivalle korkeudelle esim. mukana lauleskelua varten. ;)

    VastaaPoista
  4. Susanna, ma tian ton sivuston (kun tuli haettua nuotteja niin kavin monta sivustoo lapi) mutta tuolta ne saa vain maksamalla ja lataamalla sen ohjelman, joka sitten ei toiminutkaan mun koneella. joten jai sitten tuo sivusto kayttamatta :/ mut se vaikutti hyvalta ja kattavalta..

    VastaaPoista
  5. http://www.1001sheets.com/e.php
    kaytin tata sivua, ilmaiset nuotit on plussaa, mut nuotteja liian vahan ..

    VastaaPoista
  6. Wau! Ja onnea uusille pianon omistajille :) Itselläni jäi joskus toi harrastus vähän kesken ja vieläkin kaivelee.. Tekis niin mieli hommata piano :) Yhtään liikettä en ole vielä kyllä koko Saudeissa nähnyt, mutta josko sitten joskus (Inshallah) Istanbulista.

    VastaaPoista
  7. ei muuta kun hayırlı olsun sitten vaan :))

    VastaaPoista